Ajakirjas Nõukogude pedagoogika ja kool (hilisem Eesti pedagoogika ja kool) ilmunud uurimusi Johannes Käisi kohta.
1. Ivask, A. Rühmatöö J. Käisi pedagoogilises süsteemis. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
2. Laane, K., Birk, V. Johannes Käisi elu ja pedagoogiline tegevus. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
3. Liiv, R. Tööjuhendite menetlus ja õppetöö individualiseerimine kodanlikus Eestis. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
4. Nurk, A. Üldõpetus kodanliku Eesti koolides ja J. Käisi osa selle põhjendamisel. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
5. Pedajas, M.-I. J. Käis õpilaste ühiskondliku elu organiseerimisest. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
6. Praakli, K. Isiksuse kasvatamisest J. Käisi pedagoogikas. – Nõukogude pedagoogika ja kool . Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
7. Udras, A. Õppeainete kontsentratsiooni põhimõte J. Käisi pedagoogilises süsteemis. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
8. Vallner, A. Kodulugu kodanliku Eesti koolides ja J. Käisi osa selle põhjendamisel. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1969; nr 5.
9. Elango, A. Ideoloogilisi võitlusi pedagoogika rindel kodanlikus Eestis. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1972; nr 6.
10. Mets, A. Nikolai Kann. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tartu: TRÜ; VÕT; 1972; nr 6.
11. Elango, A. Nõukogude pedagoogika retseptsioon Eesti NSV-s 1940-1973. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tallinn: HM; TRÜ; VÕT; ÜPUI; 1975; nr 12.
12. Horm, V. Jüri Annusson ja tema osa kodanliku ühtluskooli rajamisel ja uuendamisel. – Nõukogude pedagoogika ja kool. Tallinn: HM; VÕT; ÜPUI; 1978; nr17.
13. Arold, V. J. Käisi seisukohti kooliaianduse alal. – Eesti kirjanike ja kultuuritegelaste pedagoogilisi seisukohti. Nõukogude pedagoogikaja kool; Elango, A., koostanud. Tallinn: HM; VÕT; ÜPUI; 1980; nr 21
14. Horm, V. Johannes Käisi pedagoogilisi seisukohti tema publitsistliku tegevuse valgusel. – Eesti kirjanike ja kultuuritegelaste pedagoogilisi seisukohti. Nõukogude pedagoogika ja kool; Elango, A., koostanud. Tallinn: HM; VÕT; ÜPUI; 1980; nr 21
15. —. Noor Johannes Käis loodusõpetuse õpetajana. (Aastad 1903-1917). – Eesti kirjanike ja kultuuritegelaste pedagoogilisi vaateid. Nõukogude pedagoogika ja kool; Elango, A, koostanud. Tallinn: HM; VÕT; ÜPUI; 1983; nr 31
16. Metsis, L. Õppetöö organiseerimine kodanliku Eesti algkoolis kuni kuueklassilise kooli kohustuse kehtestamiseni (1930.a.). – Eesti kooli arengu radadelt.Nõukogude pedagoogika ja kool; Elango, A., koostanud. Tallinn: HM; VÕT; ÜPUI; 1983; nr 32
17. Erm, M. Õpetajad-humanitaarteadlased ja nende panusest eesti kultuurilukku. – Õpetaja osast eesti kultuuriloos. Nõukogude pedagoogika ja kool; Rannap, H., koostanud. Tallinna: HM; VÕT; ÜPUI; 1985; nr 36
18. Horm, V. Alleks Vallneri pedagoogitee. – Progressiivseid ideid Eesti pedagoogilise mõtte arengus. Nõukogude pedagoogika ja kool. Elango, A., koostanud. Tallinn: VÕT; ÜPUI; 1989; nr 41
19. Ilves, A. Poleemika õpetajate seminaride ümber. – Progressiivseid ideid Eesti pedagoogilise mõtte arengus. Nõukogude pedagoogika ja kool. Elango, A., koostanud. Tallinn: VÕT; ÜPUI; 1989; nr 41
20. Mets, A. Reformpedagoogiliste ideede kajastumine ajakirjas “Eesti Kool” (1935-1940). – Progressiivseid ideid Eesti pedagoogilise mõtte arengus. Nõukogude pedagoogika ja kool. Elango, A., koostanud. Tallinn: VÕT; ÜPUI; 1989; nr 41
21. —. Reformpedagoogiliste ideede kajastumine ajakirjas “Kasvatus” (1931-1940). – Progressiivseid ideid Eesti pedagoogilise mõtte arengus. Nõukogude pedagoogika ja kool. Elango, A., koostanud. Tallinn: VÕT; ÜPUI; 1989; nr 41
22. Muoni, H. Loogika, psühholoogia ja pedagoogika ring Tartu Ülikoolis. – Õpetaja ja kooliajalugu. Eesti pedagoogika ja kool. Elango, A., Rannap, H., koostanud. Tallinn: EHA; ÜPUI; 1992; nr 46
23. Arold, V. Koolinõunike osa eesti kooliaianduse arendamisel. – Koolinõunikud koole nõustamas. Eesti pedagoogika ja kool. Rannap, H., koostanud. Tallinn: ÜPUI; 1998; nr 49